بهترین هدیه برای جشن تکلیف

بهترین هدیه برای جشن تکلیف

خرید هدیه برای جشن تکلیف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای خانواده‌های مذهبی است که دختر دارند و جشن تکلیف آن نزدیک است. آنها ممکن است درگیر این سوال شوند که چه نوع کادویی برای جشن تکلیف دختر خود می توانند تهیه کنند؟ جشن تکلیف از معروف ترین جشن‌هایی است که به عنوان جشن عبادت و بندگی برای دختران 9 ساله برگزار می شود و خانواده ها در چنین روزی به دختران خود هدیه های زیبایی هدیه می کنند.

این جشن در اصل به جهت ساختن یک روز پر خاطره برای دختران و همینطور به منظور تشویق آنها به انجام واجبات و فریضه‌های دینی برگزار می‌شود. در این جشن برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند هدایایی در نظر گرفته می‌شود، تا حس بزرگی به آنها دست دهد و متوجه این نکته شوند که دیگر خانم شده اند و باید برخی نکات اسلامی را رعایت کنند.

بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که بهترین هدیه برای جشن تکلیف همان برگزاری جشن تکلیف است که هدیه‌ای بزرگ و به یاد ماندنی به حساب می‌آید. می توانیم بگوییم چنین تصوری درست است، اما می توان دختران را در سن تکلیف با هدیه های گرانبهای دیگری هم خوشحال کرد. مثلا می توان برای آنها هدیه ای تهیه کرد که نه تنها بتوانند بسیاری از سوالات خود را پاسخ دهند، بلکه به خداوند و ائمه بیشتر نزدیک شوند. مسلما برای آنها هدایای خاص بسیاری وجود دارد که ما قصد داریم آنها را معرفی کنیم.

هدیه برای جشن تکلیف

مناسب‌ترین هدیه برای جشن تکلیف

همانطور که می‌دانید تنوع هدایای مذهبی بسیار کم است و برخی از والدین در زمان خرید برای اینکه هدیه انتخابیشان برای کودک هیجانی باشد، به سراغ هدایایی همچون اسکیت، دفتر خاطرات، ساعت مچی و… می روند. آنها برای خرید هدیه به علایق دختر خود و سلیقه آنها بیشترین توجه را نشان می دهند.

اما باید در نظر داشت که هدیه برای جشن تکلیف باید انتخاب شود. از این رو باید مناسب بوده و بتواند در آینده هم بسیاری از ابهامات را برای او برطرف سازد. در اصل هدیه جشن تکلیف باید به گونه‌ای انتخاب گردد که به دور از تجمل‌گرایی و به منظور نشان دادن روح اسلام باشد. برخی والدین طبق این باور، بهترین هدیه را برای جشن تکلیف خرید قرآن‌های مجلسی در تنوع رنگی بالا با کتاب های مذهبی در نظر می گیرند.

در حالی که آنها می توانند در کنار خرید قرآن های مجلسی و رنگی، به سراغ هدایای دیگری همچون کتاب دعا، قرآن‌ رنگی، محصولات فرهنگی و … نیز روند. با وجود آنکه خرید کتاب به تنهایی هدیه فوق العاده ای است، اگر این کتاب ها مذهبی باشند مسلما لذت بیشتری را نیز برای آنها به همراه خواهد داشت.

بدون شک هدیه‌های مادی و وسایل سرگرم کننده را می‌توان به عنوان هدیه برای جشن تکلیف انتخاب کنند و باعث خوشحالی کودکان در جشن تکلیف شد. اما با خرید انواع قرآن، کتاب ارتباط با خدا، مفاتیح الجنان و .… این امکان فراهم می‌شود تا آنها بیشتر به خدا نزدیک شده و سوالاتی که در این سن با آن در مورد خدا درگیرشان می کند را به راحتی پاسخ دهند. پس خرید این نوع کتاب ها بدون تردید بهترین انتخاب هدیه جشن تکلیف خواهد بود.

خرید کتاب های مذهبی

انواع قرآن ها برای هدیه دادن

همانطور که گفته شد یکی از بهترین نمونه های هدیه برای جشن تکلیف قرآن است. زیرا به عنوان کتاب آسمانی دنیایی از اطلاعات را در خود جای داده است. بیشتر اوقات پیش آمده است که فرزندانمان را با هدایای مادی شگفت‌زده کرده‌ایم. اما پیشنهاد می‌شود در جشن تکلیف برای اولین بار او را با کلام حق آشنا کنیم.

می‌توان به عنوان هدیه برای جشن تکلیف، کتاب‌های قرآن رنگی، قرآن زیپی، قرآن‌های کامل و… را انتخاب کرده و به دختران خود هدیه داد. زیرا این کتاب ها هم جلوه زیبا و خاصی دارند و هم کلام الهی هستند و دخترانی که متوجه می شوند سن تکلیف یعنی چه، به سمت خواندن آنها تمایل می یابند. پس بهترین زمان برای تغذیه نمودن روح آنها، پس از جشن تکلیف است.

قرآن رنگی

قرآن های رنگی که به عنوان هدیه برای جشن تکلیف انتخاب می‌شود قرآنی است که در تمام صفحات آن از رنگ‌های آرامش بخش استفاده شده است. این رنگ‌ها با ترکیبات فوق‌العاده‌ای که ایجاده کرده اند، بهترین گزینه برای هدیه دادن به دختران در سن تکلیف هستند. با این هدیه باعث می‌شوید تا دختران زیبا و اصیل شما برای خواندن قرآن بیشتر ترغیب شوند.

طراحی خاص این قرآن رنگی می تواند نظر بسیاری از دختران را به خود جلب کند. هر چند نمی‌توان گفت که این قرآن تنها مختص افراد خاصی است بلکه تمام افراد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند. اما با ویژگی‌های ظاهری که این قرآن دارد، می‌توان آن را بهترین هدیه برای جشن تکلیف در نظر گرفت.

هدیه مناسب جشن تکلیف

قرآن زیپی

یکی از مناسب ترین هدیه هایی که برای هدیه برای جشن تکلیف می توان انتخاب کرد، قرآن زیپی است. زیرا این نوع قرآن ها را می‌توان به راحتی در کیف نگه داشت و در هر مکانی آن را مورد مطالعه قرار داد. قطعا با همراه داشتن همیشه قرآن این امکان به وجود می‌آید تا در همه مواقع به آیات الهی و آرامش بخش دسترسی پیدا کنند. قرآن زیپی به طور معمول در سایز و اندازه‌های مختلف به چاپ می‌رسد؛ به همین دلیل جز محبوب‌ترین کتاب های مذهبی برای هدیه دادن به شمار می روند.

کتاب ارتباط با خدا

یکی دیگر از کتاب های مذهبی که می توان به عنوان هدیه انتخاب کرد، کتاب ارتباط با خدا است. این کتاب به عنوان بهترین کتاب دعا در میان ایرانیان شناخته می شود. دخترانی که به سن تکلیف می رسند می توانند با مطالعه دعاهای موجود در این کتاب، به درک عمیق‌تری از مذهب خود برسند.

پس انتخاب این کتاب به عنوان هدیه برای جشن تکلیف می تواند انتخاب عالی به شمار رود. زیرا منجر می شود تا دریچه جدیدی از رسیدن به حقیقت در ذهن دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند ایجاد شود. در این کتاب گلچینی از ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان و دیگر اصول ماه شوال ذکر شده است. دعاهایی مانند دعای فرج، جوشن کبیر، زیارت عاشورا، دعای رویت هلال ماه رمضان و… که جز ادعیه موجود در این کتاب هستند. پس بسیار پربار و در عین حال عالی است.

بهترین کتاب های مذهبی برای هدیه جشن تکلیف

اهمیت هدیه دادن قرآن و کتاب‌های مذهبی به دختران در سن تکلیف

با تمام توضیحاتی که در مورد انتخاب کتاب های مذهبی به عنوان هدیه برای جشن تکلیف بیان نمودیم، اکنون باید دریافته باشید که دختران در سن تکلیف نیاز به چه نوع هدیه ای دارند. آنها به بلوغ رسیده اند و نیاز دارند که به اطلاعات بیشتری در زمینه های مختلف دست یابند. حال اگر دسترسی به کتاب مناسب نداشته باشند تا سوالات خود را پاسخ دهند، مسلما در گمراهی فرو خواهند رفت.

برای این که آنها را از درگیر چنین خطری شدن نجات دهید، بهتر است کتاب های مذهبی برای آنها خریداری کرده و هدیه دهید. پس از آن هم آنها را تشویق نمایید که روزانه قسمتی از کتاب را مطالعه کنند. هر زمان نیاز به پاسخ در زمینه خاصی هم داشته باشند، شما به عنوان والدین باید به آنها پاسخ دهید. پس خواندن این نوع کتاب ها حتی برای والدین هم توصیه می شود.

برای این که بتوانید بهترین کتاب های مذهبی را به راحتی برای هدیه برای جشن تکلیف خریداری کنید، تنها کافیست به فروشگاه کتاب هادی مراجعه نمایید. در این فروشگاه دنیایی از کتاب های مذهبی وجود دارد که همگی هدایای عالی برای جشن تکلیف خواهند بود. می توانید هدیه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و به دختر زیبای خود در جشن تکلیف هدیه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *