پک جشن تکلیف؛ بهترین هدیه جشن در مدارس

پک جشن تکلیف؛ بهترین هدیه جشن در مدارس

در تمامی مدارس، هر ساله برای دسته از دانش آموزان دختر جشن تکلیفی برگزار می شود، که یکی از زیباترین جشن های مدرسه ای است. بیشتر مدارس در این جشن، به دختران زیبا و متدین اسلامی پک جشن تکلیف هدیه می دهند. در این پک چادر نماز آستین دار، سجاده و کیف زیبایی وجود دارد که نه تنها جذاب، بلکه فوق العاده هم کاربردی است.

دختران زیبای ما زمانی که به سن تکلیف می رسند، خود را مکلف می دانند که در مورد برخی نکات اطلاعات کسب کنند. یکی از این موارد، فلسفه داشتن حجاب است. ممکن است برخی با خودشان تصور کنند که اصلا چرا باید دختران حجاب داشته باشند؟ حجاب از کجا ریشه گرفته است و چرا باید دختران بعد از رسیدن به سن تکلیف، این مسئله را چنین مهم قلمداد کنند؟

همه این سوالات در دختران بعد از رسیدن به سن تکلیف بیشتر نمود می یابد. به گونه ای که ذهن آنها را درگیر خود نموده و آنها نیاز می یابند که توسط اشخاص خاصی این سوالات خود را پاسخ دهند. البته بسیاری از والدین با خرید کتاب های مختلف، پاسخ بسیاری از سوالات آنها را می دهند.

اما با این حال باز هم ممکن است آنها نیاز داشته باشند تا برخی نکات برایشان توضیح داده شود. پس در جشن تکلیف بیشتر این سوالات توسط علما به آنها پاسخ داده خواهد شد. از این رو مدارس مسئول برگزاری این جشن هستند تا بتوانند شرایط پرسش و پاسخ را برای دختران در یک محیط دوستانه فراهم کنند.

پک جشن تکلیف

بهترین هدیه مدارس به دختران در سن تکلیف

معمولا مدارس در جشن عبادت دختران، پک جشن تکلیف تهیه می کنند که آن را به عنوان هدیه به دختران زیبای سرزمینمان دهند. همچنین آنها با تهیه چنین بسته ای، دختران را ترغیب می کنند که تکالیف عبادی خود را با لذت و علاقه آغاز کنند. در این پک ها اصولا وسایل مورد نیاز برای عبادت و آغاز ورود به مسیر حق قرار دارد.

از این رو می توان در پک جشن تکلیف چادر نماز، سجاده و حتی کتاب دعا یا کتاب قرآن جیبی هم مشاهده کرد. این پک ها ممکن است توسط والدین یا حتی خود مدرسه تهیه شده و به عنوان هدیه در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. از این رو معمولا یک شکل هستند و یا به صورت عمده از فروشگاه های معتبر خریداری می شوند.

پس در کنار تمامی هدایایی که می توان به عنوان بهترین هدیه جشن تکلیف به دختران هدیه نمود، پک جشن تکلیف از جذابی بیشتری برخوردار است. زیرا این پک ها خود از هدایای متنوعی تشکیل می شوند و این مسئله لذت فوق العاده ای را برای دختران به همراه خواهد داشت.

بهترین هدایای جشن تکلیف

کیفیت برگزاری جشن تکلیف در مدارس

پیش از این نیز بیان نمودیم که یکی از سنت های مهم که هر ساله در مدارس برای دانش آموزان دختر 9 ساله برگزار می شود، جشن تکلیف است. این جشن که با نام جشن بندگی هم شناخته می شود، آغاز راه جدید برای شروع حرکت در یک مسیر عالی است. دختران در این سن متوجه می شوند که دیگر باید وارد دوره دیگری از زندگی خود شوند.

برخی از دانشمندان بزرگ اسلامی در گذشته نیز، روز به تکلیف رسیدن خود را جشن می گرفته اند. آنها از این جشن خود خاطرات شیرینی معنوی و تربیتی به یاد دارند. از این رو برگزاری چنین جشن هایی را در مدارس برای تمام دختران توصیه می کنند. البته مناسب آن است که مدارس برای خاطره انگیزتر کردن چنین جشنی، هدایایی را هم تدارک ببیند.

از میان انواع هدایای عالی که مدارس می توانند به دانش آموزان دهند، باید به پک جشن تکلیف اشاره کنیم. پس مدارس می توانند این پک های زیبا را از فروشگاه های معتبر با قیمت مناسب خریداری کرده و در روز جشن تکلیف به دختران هدیه کنند. هدیه ای به یاد ماندنی و خاص، که تا سالها می توانند از آنها استفاده نمایند و خاطره یک روز شیرین را در یاد آنها زنده نگه دارد.

برگزاری جشن تکلیف در مدارس

در جشن بندگی مدارس چه می گذرد؟

در این جشن رویایی و بندگی که برای دختران برگزار می شود، مدارس بهترین دکور و سن را به صورت خلاقانه طراحی و نصب می کنند. معمولا طراحی دکور با جذاب ترین شکل ممکن انجام می شود که دختران کوچک از دیدن این همه زیبایی به وجود آیند. پس از آن در این جشن برای دانش آموزان مسابقات دینی برگزار می شود.

در این مسابقات جوایزی هم به دانش آموزان اهدا می شود که معمولا زیباترین جوایز، رحل قرآن رنگی، قلم قرآنی، چادر نماز آستین دار و … است. این هدایا بسته به رتبه بندی دانش آموزانی که در مسابقه برنده می شوند تهیه شده و به آنها اهدا می گردد. همچنین در این روز زیبا یکی از مسئولان در برابر دانش آموزان نماز را اقامه می کند تا مطالبات نماز را در حالت اجرا به آنها آموزش دهد.

اهدای بسته جشن تکلیف به دانش آموزان

حتی در جشن تکلیف مدارس دانش آموزان به صورت دسته جمعی اشعار زیبایی را نیز می خوانند. همچنین برای آنها نمایش هم در این جشن اجرا می شود تا بهترین لذت را از جشن تکلیف خود ببرند. در نهایت هم نوبت به اهدای بسته جشن تکلیف به دانش آموزان است. در این بخش اسامی بچه هایی که به سن تکلیف رسیده اند خوانده می شود و آنها با تشویق والدین و دیگر دانش آموزان برای دریافت پک جشن تکلیف نزد معلمان خود می روند.

به طور کلی این جشن جذابیت های عالی دارد و لذتی که برای دانش آموزان به همراه دارد منجر می شود تا برای آنها چنین روزی خاطره شود. به همین دلیل هم مدارس تمام تلاش خود را می کنند که بهترین برنامه را برای دانش آموزان در این روز خاص اجرا کنند؛ تا روزی به یادماندنی و همیشگی را در ذهن آنها ایجاد نمایند.

از کجا پک جشن تکلیف بخریم؟

با پیشرفت تکنولوژی و رونق فروشگاه های اینترنی، دیگر دسترسی به هیچ هدیه ای دشوار نیست. هم والدین و هم مدارس می توانند به راحتی از طریق فروشگاه های آنلاین اقدام به خرید پک جشن تکلیف نمایند و آن را به دانش آموزان و فرزندان خود هدیه دهند. یکی از مهمترین مزایایی که خرید بسته های جشن تکلیف از فروشگاه های اینترنتی دارد، هزینه مقرون به صرفه آن است.

از این رو بیشتر مدارس به صورت عمده ای و در تعداد بالایی از این فروشگاه ها اقدام به خرید پک جشن تکلیف می نمایند. آنها با مراجعه به فروشگاه کتاب هادی حتی می توانند اقدام به خرید قرآن رنگی، کتاب ارتباط با خدا، مفاتیح الجنان، زیارت اربعین و دیگر نمونه کتاب های مذهبی نیز نمایند. هر یک از این کتاب ها را می توان به عنوان هدیه مجزایی در پک دانش آموزان قرار داده و به آنها تقدیم کرد.

خرید قرآن های رنگی برای هدیه جشن تکلیف

خرید کتاب های مذهبی

خرید کتاب های مذهبی و هدیه دادن آنها به دانش آموزان، به آنها این امکان را می دهد که بتوانند بیشتر علاقه مند به مطالعه این نوع کتاب های خاص شوند. مخصوص کتاب قرآن که نه تنها خود آموزگاری بی نظیر است، بلکه دنیایی از حرف برای گفتن به دختران جوان دارد. اگر دخترانی بعد از رسیدن به سن تکلیف بتوانند با کلام الهی ارتباط برقرار کنند، می توانند زندگی خود را به بهترین شکل ممکن متحول نمایند.

اگر انسان ها از کودکی بتواند با خدای خود رابطه عالی برقرار کنند، در تمامی مراحل زندگی به بالاترین موفقیت ها دست خواهند یافت. پس هدیه دادن کتاب های مذهبی می توان در چنین زمانی به دختران کوچک کمک کند که در مسیر درست قرار گیرند و به سمت خدا حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *