چاپ قرآن وقفی و هدیه به اموات

چاپ قرآن وقفی و هدیه به اموات

چاپ قرآن وقفی برای اموات و وقف کتاب ادعیه یکی از بهترین هدایایی است که می توان برای یادبود اموات در نظر گرفت. قرآن وقفی هدیه ای با فضیلت و پرثواب برای درگذشتگان و عزیزانی است که دیگر در کنار ما نیستند. با هر بار تلاوت سوره های قرآن یاد متوفی زنده نگه داشته می شود و قرائت کننده برای شخص فوت شده طلب مغفرت و آمرزش خواهد کرد. یکی از مواردی که در فرهنگ اسلامی به وفور مشاهده می شود، فاتحه و خیرات برای آرامش و شادی روح عزیزان از دست رفته است. تلاوت قرآن، ذکر صلوات و انجام کارهای خیر به نیابت از متوفی از جمله رایج ترین مواردی است که برای خیرات درگذشتگان انجام می شود.

چاپ کتاب دعا و قرآن وقفی برای اموات یکی دیگر از روش های خیرات به شمار می آید. در این شیوه خیرات علاوه بر باقیات صالحات برای متوفی، بازماندگان هم از برکات و فضایل این کار خیر بهره مند خواهند شد.

چاپ قرآن و کتاب دعا

چاپ قرآن و کتاب دعا برای اموات یکی از انواع خیرات به حساب می آید که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خیرات برای اموات و یادبود درگذشتگان

قرآن وقفی بهترین هدیه و خیرات از سوی بازماندگان در حق درگذشتگان است و موجب تعالی و آرامش روح متوفی می شود. چاپ قرآن وقفی هدیه ای ماندگار برای اموات است. با تلاوت آیه های قرآن علاوه بر اجر معنوی که نصیب شخص قرائت کننده می شود، به روح اموات و رفتگان هم ثواب خواهد رسید. به بیانی دیگر، هدیه ای زیباتر از تلاوت قرآن و خواندن دعا برای اموات نیست. با هدیه قرآن وقفی به افراد و با هر بار تلاوت آیه ها و سوره ها، روح متوفی ثواب می برد. در واقع، به تعداد دفعات خواندن آیه ها توسط افراد مختلف و در طی سال ها، روح فرد از دست رفته خیرات معنوی خواهد برد.

چاپ قرآن یک خیرات پر فضیلت برای آرامش روح اموات و رفتگان است.

چاپ قرآن یک خیرات پر فضیلت برای آرامش روح اموات و رفتگان است.

نکات مهم چاپ قرآن وقفی برای اموات

در هنگام سفارش چاپ قرآن وقفی برای یادبود و هدیه به اموات، با در نظر گرفتن چند نکته می توان بهترین انتخاب را داشت. ابعاد و قطع کتاب، نوع و کیفیت چاپ، نوع خط و خوانایی، جلد و صحافی و قیمت از مهم ترین نکاتی هستند که هنگام چاپ قرآن وقفی باید به آن ها توجه داشت.

ابعاد و قطع کتاب

قرآن وقفی که برای هدیه به اموات سفارش داده می شوند، ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند. اغلب قرآن های وقف شده برای یادبود درگذشتگان، با عکس اموات و یک برگ یادبود در قطع های زیر به چاپ می رسند:

– قطع وزیری (23 × 17 سانتی متر): استفاده در محل ثابت مانند مسجد، زیارتگاه، کتابخانه و خانه

– قطع پالتویی (15 × 9 سانتی متر): قابل حمل

– قطع جیبی (17 × 12 سانتی متر): قابل حمل در صورت کم بودن تعداد صفحات

– قطع جیبی رقعی (15 × 11 سانتی متر): قابل حمل در صورت چاپ سوره های منتخب

– قطع نیم جیبی (12 × 9 سانتی متر): حمل راحت

قطع کتاب، رنگ و نوع جلد از مهم ترین معیارهای انتخاب در قرآن های وقف شده به شمار می آیند.

قطع کتاب، رنگ و نوع جلد از مهم ترین معیارهای انتخاب در قرآن های وقف شده به شمار می آیند.

نوع و کیفیت چاپ

یکی از نکات مهم در رابطه با چاپ قرآن وقف شده، کیفیت ظاهری و فنی کتاب است. رنگ، حاشیه، تذهیب و اعراب گذاری ها باید با بهترین کیفیت چاپ شوند. انواع مختلف قرآن وقفی به صورت تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ چاپ می شوند. یکی از رایج ترین اشکال سفارش قرآن های وقفی، چاپ کتاب به شیوه تک رنگ است. در کتاب های چاپ دو رنگ، حاشیه و متن رنگ متفاوتی دارند. چاپ چهار رنگ جذابیت و جلوه بصری زیباتری دارد و رنگ ها به خوبی متمایز هستند. چاپ چهار رنگ در مقایسه با چاپ دو رنگ و تک رنگ، قیمت بالاتری دارد.

نوع خط و خوانایی

انتخاب نوع خط در چاپ قرآن وقف شده با توجه به سلیقه افراد متفاوت است. از آن جایی که دید و خوانایی در همه افراد یکسان نیست، انتخاب خط نوشتاری برای قرآن های وقفی اهمیت پیدا می کند. انواع مختلفی از خطوط دست نویس و کامپیوتری را می توان برای چاپ قرآن های هدیه اموات استفاده کرد. همچنین استفاده از رنگ های مختلف در صفحه به خوانایی و وضوح بهتر کلمات کمک می کند.

از رایج ترین خطوط چاپ قرآن وقفی می توان خط عثمان طه، نیریزی و اشرفی را نام برد. رسم الخط نیریزی و اشرفی در مقایسه با رسم الخط عثمان طه درشت تر هستند. همچنین خطوط کامپیوتری نسبت به سایر خط های نوشتاری کتب هدیه برای اموات ساده تر نوشته می شوند. لازم به ذکر است که در چاپ قرآن برای اموات صفحه ای برای فهرست سوره ها در نظر گرفته می شود و می توان رسم الخط متفاوتی را برای آن در نظر گرفت.

جلد و صحافی

یکی از نکات مهم در حفظ و ماندگاری قرآن وقفی، نوع جلد و صحافی کتاب است. جلدهای متنوع و مختلفی برای چاپ کتاب های هدیه به اموات به کار برده می شوند. از مهم ترین آن ها می توان جلد چرم، سلفون، گالینگور، مقوایی (شومیز) و کیفی (زیپی) را نام برد. جلدهای چرم و سلفون از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند و انتخاب اول بسیاری از کسانی هستند که قصد سفارش چاپ قرآن وقفی دارند. همچنین نوع صحافی (ته چسب و ته دوخت) در طول عمر کتاب نقش دارد. کتاب هایی که جلد سخت و صحافی ته دوخت دارند، یک انتخاب مناسب برای چاپ قرآن هدیه به اموات محسوب می شوند.

برگه های کتاب در صحافی ته دوخت به هم دوخته می شوند و امکان جدا شدن برگه ها به حداقل می رسد.

برگه های کتاب در صحافی ته دوخت به هم دوخته می شوند و امکان جدا شدن برگه ها به حداقل می رسد.

عوامل موثر بر قیمت چاپ قرآن وقفی

عوامل مختلفی در قیمت چاپ قرآن وقفی نقش دارند. مهم ترین این عوامل عبارتند از:

– قطع کتاب، نوع جلد و صحافی

– جنس کاغذ (تحریر و گلاسه) و تعداد صفحات

– چاپ عکس و صفحه یادبود

– سلفون کشی وقف نامه و شرینک کتاب

– میزان سفارش و زمان آماده سازی

چاپ قرآن وقفی با توجه به محل استفاده

در هنگام سفارش قرآن وقفی باید به محلی که قرار است کتاب در آن جا پخش شود، توجه داشته باشید. چنان چه قصد دارید که کتاب ها را برای استفاده به یک مکان ثابت (مسجد، هیات، زیارتگاه، خانه و کتابخانه) هدیه دهید، می توانید قطع وزیری (قرآن کامل) و قطع جیبی (سوره های منتخب) را انتخاب نمایید. ابعاد بزرگ و تعداد صفحات زیاد انتخاب مناسبی برای مکان های ثابت به شمار می آیند.

اگر تعداد صفحات کتاب کم باشد، می توانید قطع های قابل حمل را سفارش دهید. کتاب های با ابعاد کوچک و تعداد صفحات کم، وزن سبک و حمل ساده ای دارند. همچنین در هنگام سفارش چاپ توجه داشته باشید که قرآن های وقف شده قرار است بین چه کسانی پخش شوند. به عنوان مثال، افراد مسن به چاپ قرآن با خط درشت اهمیت می دهند، در حالی که ممکن است در نظر جوانان زیبایی چاپ و جلد کتاب اهمیت بیشتری داشته باشد.

ثبت سفارش آنلاین چاپ قرآن وقفی

فروشگاه اینترنتی کتاب هادی، یکی از سایت های اختصاصی برای چاپ و نشر انواع کتب و ادعیه برای وقف اموات است. تمام مراحل ثبت سفارش از طرف فروشگاه کتاب هادی آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می شود. تمام سفارشات ثبت شده به انتخاب مشتریان، با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کوتاه ترین زمان ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *