معرفی کتاب های دعا که باید بشناسید!

معرفی کتاب های دعا که باید بشناسید!

کتاب های مذهبی مانند سایر کتب دسته بندی های مختلفی دارند. خواندن کتاب های مذهبی از جمله بهترین کتاب های دعا شیعه به ما در راه ارتباط با خدا و شناخت دین و مذهب مان کمک می کند. یکی از سوالات رایج علاقمندان به مطالعه این است که چرا باید کتاب های مذهبی خوانده شود و بهترین این کتب کدام هستند؟

کتاب های مذهبی به دو دسته عام (مفاهیم دینی) و خاص (شاخه ای از مذهب مانند شیعه) تقسیم می شوند. در انتخاب بهترین کتاب های مذهبی ابتدا باید از علاقه خود آگاه شوید.

مطالعه در زمینه مذهب یکی از بهترین راه ها برای نزدیکی به خدا، آگاهی و شناخت بیشتر از دین و مذهب است. هنگام انتخاب کتاب های مذهبی به نکات مهمی از جمله نویسنده کتاب، تفسیر کارشناسان معتبر مذهبی، مرجع بودن کتاب و اعتبار ناشر توجه نمایید. یکی از مهم ترین مزیت های مطالعه کتب مذهبی تحکیم ارتباط و نزدیکی با خداست.

 بهترین کتاب های مذهبی شیعه

موضوعات مذهبی همواره در کانون توجه نویسندگان و پژوهشگران قرار دارد. بهترین کتاب های دعا شیعه، در زمره کتب ارزشمند دینی و مذهبی هستند.

کتاب مذهبی

در این کتاب ها با نقد و تفسیر دیدگاه های مختلف در دین و مذهب آشنا خواهید شد. مطالعه بهترین کتاب های مذهبی و به طور خاص کتب شیعه، مسیر اعتقادی انسان ها را در معنا و مفهوم کلی تشریح می کند.

به بیانی دیگر، کتاب های مذهبی می توانند دریچه جدیدی را به روی ما بگشایند. مطالعه این کتب ما را به درک عمیق تری از مذهب و امور دینی و معنوی می رساند. در ادامه به معرفی مهم ترین و بهترین کتاب های مذهبی شیعه می پردازیم.

 کتاب ارتباط با خدا

کتاب ارتباط با خدا یکی از بهترین کتاب های دعا شیعه محسوب می شود. این کتاب برگرفته از کلیات مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی است. کتاب ارتباط با خدا گلچینی از ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان و شوال است. سوره قدر به عنوان تنها سوره از کتاب قرآن این کتاب را مزین کرده است.

 

این کتاب شامل اعمال مشترکه ماه مبارک رمضان، شب های قدر و اعمال شب های اول و پانزدهم ماه مبارک است. همچنین دستوراتی در باب سحری و روزهای ماه رمضان هم آورده شده است. ادعیه و نمازهای آورده شده در این کتاب در زمره بهترین دعاها و عبادات است.

در ادعیه این کتاب مواردی از جمله دعای روزهای ماه مبارک رمضان، دعای رویت هلال ماه رمضان، دعای بعد از فرائض و دعای افتتاح آمده است. دعای فرج، جوشن کبیر، زیارت عاشورا و یا علی یا عظیم از دیگر ادعیه موجود در این کتاب است. انتشارات کتاب هادی این کتاب را با کیفیت بالا و طراحی جلد زیبا چاپ و به بازار عرضه کرده است.

کتاب مناجات العارفین

کتاب مناجات العارفین یکی دیگر از بهترین کتاب های دعا شیعه است. مناجات العارفین از کتب ارزشمند در مجموعه کتاب های ارتباط با خدا به شمار می آید که با ترجمه الهی قمشه ای منتشر شده است. سوره های یس، الرحمن، قدر، کافرون، واقعه، حشر، ملک، نبا، جمعه، زلزال، عادیات، نصر، شمس، توحید، ناس و عصر به همراه فضائل و اعمال هر یک در کتاب آورده شده است.

همچنین آیه الکرسی هم بخشی از این کتاب را مزین کرده است. تعقیبات نمازهای یومیه، زیارت ایام هفته، زیارت معصومین، دعاهای هر روز، نماز حاجت، نماز شب اول قبر، نماز رزق و روزی، نماز جعفر طیار، نماز والدین و جمکران هم در این کتاب آمده است.

بخش زیارات کتاب شامل دعای کمیل، ندبه، توسل، زیارت عاشورا، دعای عهد، حدیث کسا، دعای ادای قرض و وسعت رزق، دعای نور، سمات، مکنون، یستشیر و دعای طول عمر به نگارش درآمده است. در بخش زیارت معصومین و امامان، زیارت امام رضا، حضرت فاطمه، حضرت معصومه و آل یاسین قرار گرفته است.

کتاب هادی الصالحین

کتاب هادی الصالحین یکی دیگر از مجموعه کتاب های ارتباط با خدا و جزء بهترین کتاب های دعا شیعه به شمار می آید. این کتاب با محتوای غنی در مجموع شامل هفده سوره قرآن کریم است. ادعیه منتخب، زیارت های معصومین، هدیه احمدیه، دعاهای قرآنی، آداب نماز از دیگر موارد آورده شده در کتاب هادی الصالحین است.

همچنین سوره های یس، واقعه و انعام به همراه فضائل هر یک در این کتاب آمده است. انتشارات کتاب هادی از ناشرین معتبر و شناخته شده در پخش و فروش بهترین کتاب های دعا شیعه، این کتاب را با بهترین کیفیت چاپ کرده است. ختم سوره یس و فضیلت این سوره در هادی الصالحین آمده است.

نورالصالحین

نورالصالحین یکی از بهترین کتاب های دعا شیعه است که از چهار بخش قرآن، تعقیبات نماز، ادعیه و آداب نماز تشکیل شده است. هفده سوره از قرآن مجید در بخش سوره ها، آیت الکرسی، ان یکاد در بخش تعقیبات نماز آمده است.

نماز جعفر طیار، شب اول

قبر، عقیله، والدین و میت در بخش آداب نماز ذکر شده است. در بخش چهارم از دعای کمیل، ندبه، عهد، سمات، مجیر، جوشن کبیر، فرج، یستشیر، افتتاح و دعای ماه های رمضان و رجب کر شده است.

همچنین در بخشی از کتاب نورالصالحین به زیارات معصومین از جمله زیارت حضرت رسول، عاشورا، اربعین، بقیع، امام موسی کاظم، امام رضا، حضرت معصومه، حدیث کسا، وارث و علقمه اشاره شده است. انتشارات کتاب هادی نورالصالحین به عنوان ناشر رسمی کتب مذهبی این کتاب ارزنده را به چاپ رسانده است.

کتاب صراط الصالحین

کتاب صراط الصالحین از بهترین کتاب های دعا شیعه به شمار می آید و حاوی مطالب ارزنده و مفاهیم عمیقی است. این کتاب از بخش های مختلفی شامل سوره ها، دعاها، زیارات، نمازها و ذکرهای مستحب تشکیل شده است. هفده سوره از قرآن، ختم و فضیلت سوره یس، زیارت معصومین، تعقیبات مشترکه نماز و ادعیه در این کتاب ذکر شده است.

ختم و فضیلت سوره یس در کتاب صراط الصالحین آمده است.

کتاب مفتاح الصالحین

مفتاح الصالحین یکی از کامل ترین و بهترین کتاب های دعا شیعه است. این کتاب منتخب کاملی از ادعیه و زیارات کتاب مفاتیح الجنان عباس قمی به ترجمه استاد الهی قمشه ای است. در این کتاب همچون سایر کتب ارتباط با خدا، سوره هایی از قرآن، تعقیبات نماز، دعاها، زیارت ائمه و معصومین و نمازها ذکر شده است.

 معین الصالحین

کتاب معین الصالحین از مجموعه کتاب های ارتباط با خدا و گلچینی از هیجده سوره قرآنی، ادعیه، نمازهای مستحبی، زیارات، تعقیبات نماز و سخنان معصومین است. این کتاب یکی از گنجینه های ارزشمند و جامع از نمازها و دعاها است که توسط انتشارات کتاب هادی به بهترین نحو و بالاترین کیفیت چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 کتاب دین اسلام

در کتاب دین اسلام به مهم ترین پرسش و دغدغه فکری انسان ها پاسخ داده می شود. پرسش پرتکرار از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت؟ در این کتاب موضوعات دینی و مذهبی به زیباترین شکل و با زبانی ساده برای خواننده تشریح می شود. در بخشی از کتاب هم به موضوعاتی که زمینه ساز کمال و سعادت انسان است، پرداخته می شود.

 کتاب مفاتیح الجنان کامل شیخ عباس قمی

کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی به ترجمه الهی قمشه ای از کامل ترین و بهترین کتاب های دعا شیعه است. در این کتاب غنی و ارزشمند دعا، زیارات، اعمال هر ماه و آداب دینی مطرح شده است. کتاب با چند سوره از قرآن به همراه فضائل آن آغاز می شود.

 کتاب مفاتیح الجنان کامل شیخ عباس قمی

سپس به ادعیه، نمازهای مستحبی، اعمال ماه های مختلف، ادعیه و عوذات آلام و اسقام، دعاهای منتخب از کتاب شریف کافی، بعض احراز و ادعیه موجزه و خواص سور، آیات و ادعیه پرداخته می شود. این کتاب توسط انتشارات کتاب هادی با سال ها تلاش و تجربه در حوزه نشر کتب مذهبی به چاپ رسیده است.

کتاب تاملی در نهضت عاشورا

تاملی در نهضت عاشورا اثری برجسته از نویسنده و مورخ توانمند رسول جعفریان است. در این کتاب با نگاه جدیدی به واقعه کربلا، عاشورا و مصائب آن پرداخته شده است. در بخش هایی از کتاب در باب موضوعات اجتماعی، سیاسی و دینی در کربلا صحبت شده است. در بخش های دیگر کتاب به ابعاد گسترده اربعین، حکمت شهادت امام حسین (ع)، آثار نهضت عاشورا پرداخته شده است.

 کتاب صحیفه سجادیه

صحیفه سجادیه یکی از شاخص ترین کتب در مجموعه بهترین کتاب های دعا شیعه است. ادعیه و مناجات منسوب به امام سجاد که در این کتاب آورده شده، در میان مسلمانان ارزشمند و محبوب است. صحیفه سجادیه از معتبرترین کتب دینی و مذهبی شیعه است و شامل 54 دعا و 15 مناجات است که هر یک فضیلت و خواص خاص خود را دارند.

خرید کتاب های مذهبی

انس با کتاب و کتابخوانی موضوعی است که همواره در دین به آن تاکید و توجه شده است. نگارش کتاب های مذهبی یکی از گرانمایه ترین دستاوردهای دینی است؛ چرا که به حفظ و صیانت از اندیشه های دینی و آموزه های مذهبی کمک می کند.

خرید کتاب های مذهبی

خرید و مطالعه کتاب های مذهبی باعث رشد فکری، گسترش ایدئولوژی و پرورش اندیشه های ناب اسلامی می شود. مطالعه و خرید کتاب های مذهبی سبب ترویج دین و بقای اندیشه های معنوی فردی و اجتماعی می شود.

قیمت کتاب های دعا و مذهبی

چاپ کتاب مراحل مختلفی دارد و قیمت نهایی چاپ به چند عامل اصلی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کتاب می توان به نوع چاپ (افست و دیجیتال)، کاغذ مصرفی، جلد و تعداد صفحات اشاره کرد. قطع و تیراژ کتاب، شیوه طراحی جلد (لیتوگرافی، صفحه آرایی و صحافی) و تیراژ کتاب از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت کتاب به حساب می آیند.

 بهترین انتشارات کتاب های دعا و مذهبی

انتشارات کتاب هادی به عنوان مرکز تخصصی در حوزه چاپ و نشر آثار مذهبی شناخته می شود. انتشارات هادی با چاپ گنجینه هایی ارزشمند همچون بهترین کتاب های دعا شیعه توانسته است در حوزه نشر دین و مذهب تشیع، دانش و معارف و آداب اسلامی گام بزرگی بردارد.

مجموعه کتاب های مذهبی چاپ شده در نشر هادی، نمونه ای شاخص از فعالیت این انتشارات در عرصه فقه و شریعت و ترویج هویت اسلامي ـ ايراني محسوب می شود. کتاب های ارزشمند مذهبی منتشر شده توسط این انتشارات حاصل عزم راسخ و همت والای اصحاب قلم این مجموعه در راستای ترویج و نشر فرهنگ کتاب های مذهبی است.

کتاب هادی فروشنده انواع کتاب دعا برای اموات

شما میتوانید از کتاب هادی انواع کتاب دعا مانند مفاتیح الجنان کامل شیخ عباس قمی ، کتاب دعا ، کتاب قرآن را تهیه کنید و به اموات هدیه دهید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *