راهنمای خرید قرآن

راهنمای خرید قرآن

راهنمای خرید قرآن

قرآن کلام خدا و هدیه ای از جانب اوست که بر قلب انسان ها نازل شده است. قرآن در بر گیرنده عالی ترین معارف الهی و عصاره ای از تعلیمات انبیا الهی است. انس با قرآن، سعادت و آرامش را به انسان هدیه می دهد. عظمت و برتری آیات نازل شده از سوی خداوند بر هیچ کس پوشیده نیست. آیات قرآن سرچشمه هدایت و راهنمایی انسان سرگشته است و فضیلت کلمات آن از همه چیز برتر و بالاتر است.

خرید قرآن و انس با این کتاب آسمانی راهگشای انسان برای درک عظمت و شناخت حقیقت کلام خدا است. تمسک به کتاب الهی، راه نجات انسان از جهل و رهایی از بند شیطان و وسوسه های نفسانی است. مطالعه و فهم قرآن به شناخت صحیح حق از باطل و سره از ناسره کمک می کند. درک عظمت و رفعت کلام خداوند، برکت و سعادت به جسم و روح انسان می بخشد.

انس با قرآن رفعت و درکی فراتر از اندیشه های عادی برای انسان به ارمغان می آورد.

انس با قرآن رفعت و درکی فراتر از اندیشه های عادی برای انسان به ارمغان می آورد.

انواع کتاب قرآن

یکی از نکات مهم در هنگام خرید قرآن، انتخاب نوع کتاب است. قرآن در انواع مختلفی عرضه و چاپ می شود. قرآن کامل، قرآن نفیس، قرآن عطری، قرآن تک جلدی، قرآن جیبی، قرآن زیپی (کیفی)، قرآن تک برگی، قرآن رحلی، قرآن حزبی، قرآن رنگی (پالتویی) و قرآن خط عثمان طه از مهم ترین انواع قرآن به شمار می آیند.

انواع قرآن در ابعاد و قطع های مختلف در بازار موجود است.

انواع قرآن در ابعاد و قطع های مختلف در بازار موجود است.

خرید قرآن کامل و نفیس

خرید قرآن کامل یکی از خریدهای محبوب و پرطرفدار این کتاب آسمانی است و وجود آن در هر خانه واجب و ضروری است. قرآن های کامل اغلب با کاغذ مرغوب و بهترین خطوط چاپ می شوند. در تولید قرآن های نفیس از کاغذهای با کیفیت گلاسه، عطری و تحریر استفاده می شود. انواع قرآن نفیس از جمله قرآن عروس و عطری در سه قطع وزیری، رحلی و جیبی با قاب چرمی زیبا و جعبه در بازار موجود است. حاشیه های رنگی و طرح دار، تذهیب های زیبا و نشان های طلاکوب از ویژگی های این نوع قرآن به شمار می آیند. خرید قرآن نفیس اولین اقدامی است که زوج های جوان برای مراسم عقد خود انجام می دهند.

خرید قرآن رحلی

خرید قرآن رحلی اغلب به منظور استفاده در مساجد و مکان های مذهبی انجام می شود. قرآن های رحلی در دسته قرآن های سایز بزرگ هستند و بر روی رحل قرار داده می شوند.

نکات مهم در خرید قرآن

انتخاب نوع قرآن اولین گام در خرید قرآن است. پس از انتخاب قرآن مورد نظر در بین انواع مختلف کتاب های قرآن، باید به نکاتی همچون قطع و چاپ کتاب، جنس جلد و کاغذ، خط کتاب و ترجمه آن توجه داشت. کیفیت کاغذ، روکش، گالینگور، نوار طلا و نقره، چسب صحافی، روبان و شیرازه و جعبه از دیگر مواردی هستند که در خرید قرآن باید مد نظر قرار داد.

قطع و چاپ کتاب قرآن

قطع کتاب یکی از اولین نکاتی است که در خرید قرآن باید به آن توجه داشت. مهم ترین موضوع در انتخاب قطع، محل و نوع استفاده از کتاب است. قطع های وزیری، جیبی و رحلی از رایج ترین قطع های چاپ قرآن هستند. از نکات شایان توجه در چاپ قرآن می توان به ترکیب رنگ مناسب، چاپ واضح و استفاده از مرکب مرغوب اشاره کرد.

انواع قطع و سایز کتاب

انواع قطع و سایز کتاب

جنس جلد قرآن

جلد قرآن به منظور زیبایی و محافظت از کتاب طراحی می شود. انواع مختلف قرآن با جلدهای متنوع گالینگور سلفون، چرم طبیعی و ترمو (چرم مصنوعی) در بازار وجود دارد. در هنگام خرید قرآن، افراد با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانند جنس مناسبی برای جلد قرآن انتخاب نمایند. جلد گالینگور، پوششی ضخیم و محکم با رویه چرم یا پارچه است.

گالینگور به دلیل نوع جلد و صحافی مقاومت بالایی در برابر کشش و پارگی دارد. در جلد گالینگور امکان طلاکوب شدن و کم و زیاد کردن صفحات کتاب بعد از صحافی وجود دارد. چرم مصنوعی یا ترمو خصوصیاتی شبیه چرم طبیعی دارد؛ و با وجود قیمت ارزان، بسیار با کیفیت، لطیف و شکیل است. جلدهای سلفونی یکی از ساده ترین نوع جلد به حساب می آیند. در این نوع جلد، پس از چاپ طرح مورد نظر بر کاغذ گلاسه، برای استحکام بخشی روکش سلفونی روی آن کشیده می شود.

جلد و طرح در انواع قرآن متفاوت و متنوع است.

جلد و طرح در انواع قرآن متفاوت و متنوع است.

جنس کاغذ و کاور

انتخاب جنس کاغذ و نوع جلد از دیگر نکات مورد توجه در خرید قرآن است. در چاپ قرآن و کتاب های نفیس از کاغذهای تحریر، گلاسه و یا معطر استفاده می شود. کاغذهای عطری در مقایسه با کاغذهای تحریر و گلاسه جلوه زیباتر و قیمت بالاتری دارند. کاغذ گلاسه شفاف تر است و زیبایی خاصی دارد و یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به بوی عطر حساسیت دارند. همچنین در خرید قرآن به ضخامت کاغذ توجه نمایید.

کاغذهای با ضخامت بیشتر، کیفیت بهتری دارند، اما در تعداد صفحات بالا، به علت وزن زیاد چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند. انواع کاور کتاب برای زیبایی، دوام و ماندگاری بالاتر کتاب طراحی می شوند. جعبه های باز شو و قاب های کشویی از رایج ترین و پراستفاده ترین کاورهای قرآن هستند. توجه داشته باشید که سایز کتاب باید متناسب با اندازه قاب یا جعبه باشد.

خط و تذهیب

یکی از پرسش های متداول در خرید قرآن این است که چه خطی برای خواندن قرآن مناسب تر است. خط نسخ یکی از خطوطی است که خواندن آن بسیار ساده است. عثمان طه نمونه معروف این خط است و یکی از خطوط محبوب و موردپسندی است که در قرآن به کار می رود. همچنین خط نیریزی از دیگر خطوطی است که در نوشتن قرآن مورد استفاده قرار می گیرد.

تذهیب به طرح و نقشی گفته می شود که در ابتدای کتاب، حاشیه ها، سر سوره ها و کتیبه ها به کار برده می شود. اغلب قرآن های چاپ شده با کاغذ گلاسه دارای تذهیب و مینیاتور هستند. تذهیب های استادان برجسته و صاحب سبک همچون استاد فرشچیان، استاد هنرور، استاد آقامیری، استاد طهماسبی و استاد خداپناه کیفیت بالاتری دارند.

ترجمه قرآن

در خرید قرآن، با ترجمه های زیادی مواجه خواهید شد. آن چه یک ترجمه را متمایز و متفاوت می سازد، ترجمه روان و صحیح است. ترجمه قرآن توسط استاد الهی قمشه ای یکی از ترجمه های شاخص و معروف است. ترجمه الهی قمشه ای بسیار روان است و این امر موجب شده که بیشتر مورد استقبال عامه مردم قرار گیرد. از بهترین و دقیق ترین ترجمه های قرآن می توان ترجمه آیت الله مکارم شیرازی، مهدی فولادوند، بهاءالدین خرمشاهی، محمدرضا صفوی، غلامعلی حداد عادل و طاهره صفار زاده را نام برد.

مزایای خرید اینترنتی قرآن

خرید قرآن به روش آنلاین یکی از روش های پرطرفدار در سال های اخیر بوده است که مزایای بسیاری برای خریداران به همراه دارد. تنوع و دسترسی به انواع مختلف کتاب قرآن، سهولت خرید، تهیه محصولات قرآنی با قیمت های بسیار مناسب از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی قرآن محسوب می شوند.

فروشگاه اینترنتی کتاب هادی یکی از بهترین مراکز در حوزه تولید و عرضه مستقیم انواع قرآن، کتب و ادعیه به شمار می آید. شما می توانید با بهره مندی از حق انتخاب در میان طیف وسیعی از قرآن های کامل و نفیس، قرآن های تک جلدی، قرآن های رحلی، قرآن های تک برگی، قرآن های کامپیوتری، قرآن های حزبی، قرآن های عثمان طه و قرآن های زیپی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *